
MOTTO: Rozgrywki
prowadzone w lidze typera s¹ wspania³¹ zabaw¹ i tylko temu celowi s³u¿¹.
Gracze s¹ najwa¿niejsz¹ czêœci¹ gry. Wszelkie spory ekipa typera
bêdzie rozwi¹zywaæ bior¹c pod uwagê tylko dobro graczy.
ZASADY OGÓLNE:
1.
Gra na typy spotkañ pi³karskich prawdziwych zak³adów i
typów bukmacherskich.
2.
Ka¿dy zarejestrowany u¿ytkownik mo¿e zapisaæ siê do gry
w danej edycji.
Zapisy do Ligi
Typera tutaj.
1.
Administrator wpisuje graczy do którejœ z grup 4-ej
ligi.
2.
W zale¿noœci od iloœci graczy tworzona jest okreœlona
iloϾ grup 4-ej ligi
3.
Liga sk³ada siê z 10-ciu zespo³ów, lub w przypadku lig
ni¿szych mo¿e sk³adaæ siê z mniejszej liczby.
4.
Rozgrywki w danej lidze prowadzone s¹ na zasadzie
„ka¿dy z ka¿dym”
bez meczy rewan¿owych. W przypadku mniejszej liczby graczy w danej grupie 4-ej
ligi administrator mo¿e nakazaæ rozgrywania meczy rewan¿owych.
5.
Ekstraklasa (1-sza liga):
a. Zwyciêzca
Ekstraklasy staje siê automatycznie superTYPEREM
b. Z
ligi spadaj¹ automatycznie 2-ie dru¿yny zajmuj¹ce na koñcu rozgrywek miejsca
10, 9
c. Dru¿yny
z miejsc 5-8 przechodz¹ do rozgrywek bara¿owych o pierwsz¹ ligê
6.
II-a liga:
a. Sk³ada
siê z 2-ch grup A i B
b. Dru¿yny
z miejsc 1-ych grupy A i B automatycznie awansuj¹ do ekstraklasy
c. Dru¿yny
z miejsc 2-3 rozegraj¹ bara¿e (dwu-mecz) o awans do ekstraklasy:
d. Dru¿yny
z miejsc 7-8 rozegraj¹ bara¿e (dwu-mecz) o 2-g¹ ligê
e. Dru¿yny
z miejsc 10, 9 automatycznie spadaj¹ do ligi ni¿szej
7.
III-a liga:
a. Sk³ada
siê z 4-ch grup A,B,C i D
b. Dru¿yny
z miejsc 1-ch grupy A,B,C i D automatycznie awansuj¹ do 2-ej ligi
c. Dru¿yny
z miejsc 2-3 rozegraj¹ bara¿e (dwu-mecz) o awans do 2-ej ligi
d. Dru¿yny
z miejsc 8 rozegraj¹ bara¿e (dwu-mecz) o 3-¹ ligê
e. Dru¿yny
z miejsc 9-ych i 10-ych automatycznie spadaj¹ do ligi ni¿szej
8.
ligi ni¿sze:
a. Sk³adaj¹
siê z grup A i/lub B i/lub C i/lub D .
b. Dru¿yny
z miejsc 1-ch swoich grup automatycznie awansuj¹ do ligi wy¿szej
c. Dru¿yny
z miejsc 2-ch awansuj¹ bez bara¿y.
d. Bara¿e
o awans rozegraj¹ dru¿yny z miejsc 3,4.
NAGRODY i DYSKWALIFIKACJE:
1.
Zwyciêzca ca³ej gry staje siê automatycznie
super-typerem i otrzymuje zó³t¹ gwiazdkê przy nick-u. Du¿a gwiazda przys³uguje graczom
z 5-ma zó³tymi gwiazdkami.
2. Zwyciêzca
danej kolejki (najwiêkszy kurs z najwiêksz¹ iloœci¹ trafieñ) znajdzie siê
w nastêpnym tygodniu w oknie Mistrz kolejki.
3. Nagrody
pieniê¿ne w trakcie negocjacji.
4. Gracz,
który nie obstawi jednej kolejki otrzymuje ¿ó³t¹ kartkê.
5. Dwie
¿ó³te kartki oznaczaj¹ odpadniêcie zawodnika z gry w danym sezonie, a jego gole
zostaj¹ zweryfikowane do zera.
6. Gracz
ligi, który otrzyma czerwon¹ kartkê automatycznie po zakoñczeniu danej edycji ligi typera
jest degradowany do ligi ni¿szej.
7. Ostatnia
kolejka ligowa zwolniona jest z karania zawodników.
8. Kupon
dla którego kurs ogólny bêdzie mniejszy od 35
(mniejszy od 50 dla typów z komentarzy Sobota 14:00-24:00)
podlegaæ bêdzie weryfikacji:
Mecz o
najni¿szym kursie zostanie zamieniony za mecz z puli meczy zazawieszone w taki
sposób, aby kurs ogólny by³ wiêkszy od 35 (od 50). W przypadku gdy i ta zmiana nie by³aby
skuteczna, nastêpny mecz na kuponie równie¿ zostanie zamieniony itd.
PUNKTY:
1. Punkty
przyznawane s¹ w nastêpuj¹cy sposób:
1.
Za zwyciêstwo -
3 punkty
2.
Za remis -
1 punkt
3.
Przegrana -
0 punktów
2.
IloϾ zdobytych bramek to iloϾ poprawnie wytypowanych
zdarzeñ.
3.
IloϾ puszczonych goli to iloϾ poprawnie wytypowanych
zdarzeñ przez przeciwnika w danej rozgrywce.
4.
Brak obstawionych typów powoduje, ¿e zostanie naliczone
0 goli. Nie obstawienie danej kolejki przez obydwu graczy jest interpretowane
jako 0:0 (remis)
ROZGRYWKA:
Gra odbywa siê w cyklach tygodniowych
lub 2-a razy w tygodniu:
1.
Podanie swoich typów odbywa siê od poniedzia³ku
(zale¿nie od nap³ywaj¹cych kursów) do soboty godzina14:00 lub dla systemu 2-a
razy w tygodniu od poniedzia³ku do œrody godzina 16:00 i od pi¹tku do soboty
godzina 16:00. Administrator ma prawo zmiany godziny.
2.
Typowane s¹ zdarzenia (sobotnie i/lub niedzielne) lub
(œrodowe i/lub czwartkowe dla systemu typowañ 2-a razy w tygodniu).
3.
W sobotê po godzinie 14:00 i w niedzielê typowania bêd¹
automatycznie blokowane.
Dla
systemu 2-a razy w tygodniu w œrodê po godzinie 16:00 i w czwartek.
Uwaga
!! zabronione jest typowanie spotkañ, które ju¿ rozpoczê³y siê, nawet gdy system z jakichkolwiek przyczyn
by to umo¿liwia³.
4.
W przypadku spóŸnienia w typowaniu (sobota lub œroda)
u¿ytkownik powinien wpisaæ swoje typy jako komentarz do jakiejkolwiek
wiadomoœci na stronie www.liga.typera.pl. Tak, aby ka¿dy z graczy móg³
stwierdziæ na podstawie godziny i daty wpisu, ¿e typowane mecze jeszcze siê nie
rozpoczê³y. Dopuszcza siê aby spóŸniony gracz wystawi³ w ten sposób swoje typy
tylko w sobotê lub œrodê do godziny 24:00. Kurs ogólny typów umieszczonych w
komentarzu musi byæ wiêkszy od 50
5.
W ka¿dej chwili typuj¹cy bêdzie móg³ zmieniæ swoje
typy, z wyj¹tkiem pkt.3
6.
W danej rozgrywce ka¿dy z graczy obstawia piêæ zdarzeñ
na 1,x,2,1x,x2 w taki sposób, aby kurs ogólny by³ wiêkszy lub równy 35
Np.
typowanie : 1 po
kursie 1.2
X po kursie 3.35
X2 po kursie 1.45
1 po kursie 2.20
2 po kursie 2.80
da kurs ogólny: 35.90
7.
Niedopuszczalne jest, aby powtarza³y siê 2-a takie same
typy przeciwnika. (takie same mecze z tym samym typem).
8.
Dopuszcza siê obstawienie jednego zdarzenia przeciwnika
z tym samym typem. Za ten sam typ uznaje siê pary typów: 1-1; X-X; 2-2; 1X-1X;
X2-X2.
9.
Kursy bêd¹ umieszczane w systemie zgodnie z pojawianiem
siê ich na stronach bukmacherskich. Tak¿e w niektórych przypadkach mo¿e dojœæ do
sytuacji, ¿e gracze typuj¹c ten sam mecz bêd¹ mieli dla niego ró¿ne kursy. W
przypadku, gdy kurs na dane wydarzenie wzroœnie w ci¹gu tygodnia i uwidocznione
to zostanie na naszych tabelach, gracz bêdzie móg³ postawiæ jeszcze raz na to
wydarzenie z lepszym kursem. Nie dopuszczalne jest obstawianie meczy z kursem
wiêkszym jak 4.00, nawet gdy system by to umo¿liwia³.
10. W
przypadku, gdy dane wydarzenie z jakichœ przyczyn zostanie zawieszone
Administrator systemu automatycznie usunie go z listy kursowej i z listy typów
poszczególnych graczy. Gracze, którzy obstawili dany mecz proszeni s¹ o
poprawienie swojego zestawu par.
11. W
przypadku, gdy dane zdarzenie zostanie z jakichœ przyczyn zawieszone (np.
odwo³anie spotkania), jednak wydarzy siê to w czasie, kiedy gracze nie bêd¹ ju¿
mieli mo¿liwoœci poprawienia swoich par zostanie w to miejsce wpisane spotkanie
z listy rezerwowej.
12. Lista
rezerwowa tworzona jest ka¿dorazowo dla danej kolejki przez administratora
systemu. Znajduj¹ siê w niej spotkania dla kursów: 1.3, 1.6, 1.9, 2.2, 2.5,
2.8, 3.1, 3.4, 3.75 .
13. Mecz
zawieszony zamienia siê na mecz z listy rezerwowej o kursie wiêkszym lub tym
samym od zawieszonego pomijaj¹c mecze zawieszone, a znajduj¹ce siê na liœcie
rezerwowej. W przypadku gdy nie bêdzie mo¿na przydzieliæ meczu o kursie wy¿szym
(bêdzie zawieszony) wyj¹tkowo zostanie przydzielony mecz o kursie najbli¿szym.
14. Mecz
uznaje siê za zawieszony, gdy nie zostanie rozegrany w wyznaczonym czasie
kolejki lub do 24-ch godzin od jej zakoñczenia. Zakoñczenie kolejki przypada w
ostatni dzieñ trwania godzina 23:59, np. dla kolejki Sobota-Niedziela koniec
przypada na godzinê 23:59 w Niedzielê.
15. W
przypadku zawieszenia spotkania po rozegraniu ju¿ pierwszej po³owy lub strzeleniu
przynajmniej jednego gola, przyjmuje siê wynik jaki zosta³ osi¹gniêty do zawieszenia meczu.
16. Nie
obstawienie pierwszej kolejki przez zawodnika najni¿szej klasy rozgrywkowej
powoduje automatyczne usuniêcie go z listy graczy i reorganizacjê tabel ligi.
(zmniejszenie ekip lub lig).
17. Niedopuszczalne
jest obstawienie zdarzenia, które by siê zazêbia³o z innym na kuponie gracza.
Na przyklad: MU - WHU 1 i MU strzeli gola.
18. Mecze,
które zostan¹ rozegrane w Pi¹tek lub wczeœniej (Wtorek lub wczeœniej dla
systemu typowañ 2-a razy w tygodniu) uznaje siê za zawieszone.
- Dla rozgrywek „ligi typera” mecz zostanie zamieniony
za zdarzenie z listy „za zawieszone”.
- Dla rozgrywek „kupon 100” kurs spotkania przyjmie
wartoϾ 1.
KOLEJNOή
I.O kolejnoœci w rozgrywkach ligowych decyduje:
1.
Iloœæ punktów
2.
Stosunek bramek
3.
IloϾ strzelonych goli
4.
W przypadku identycznej iloœci punktów i bramek o
pozycji decyduje wynik bezpoœredniego spotkania miêdzy zainteresowanymi lub kurs ogólny kuponu w tym spotkaniu.
5.
W przypadku, gdy nie zostanie wy³oniony zwyciêzca,
administrator po konsultacji z zainteresowanymi wyznaczy sposób
rozstrzygniêcia.